ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΣΑΡΙΑΣ ΤΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2017-18

Εκπαιδευτικό έργο.

Πέρα από τη δουλειά που γίνεται στην τάξη στο επίπεδο του μαθήματος, μέρος του εκπαιδευτικού έργου (το ίδιο σπουδαίο κατά την άποψή μας) αποτελεί και η άτυπη γνώση που προσφέρεται στα παιδιά μέσα από εκπ/κες δράσεις. Έτσι διοργανώσαμε και υλοποιήσαμε τα παρακάτω:

 Α) Οργανώσαμε 3ημερη εκπ/κη εκδρομή στη Βουλή με την Β΄ Γυμνασίου ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές μας το κοινοβούλιο ως  χώρο που παράγεται το νομοθετικό έργο . Οι μαθητές  ξεναγήθηκαν (σε δυο ομάδες με αντίστοιχους ξεναγούς) στον Ιερό Βράχο και το Μουσείο της Ακρόπολης . Ξεναγήθηκαν στο Πολεμικό Μουσείο και περιηγήθηκαν στο Ίδρυμα Νίαρχος.

Β) Οργανώσαμε 4ήμερη εκπ/κη εκδρομή στην Κρήτη όπου δόθηκε στα παιδιά η δυνατότητα στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπ/σης (Κ.Π.Ε.) να κατανοήσουν έννοιες όπως διατροφική αλυσίδα, χλωρίδα-πανίδα, αειφόρος ανάπτυξη, πράσινη ανάπτυξη, συμμετέχοντας με ενθουσιασμό σε αντίστοιχο βιωματικό παιχνίδι.

Δεν πρέπει να παραλείψω επίσης να αναφερθώ στην άσκηση προσομοίωσης σεισμού στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Ηράκλειο που οι μαθητές με ενδιαφέρον παρακολούθησαν αλλά και στην επίσκεψη στον ιστορικό-αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού καθώς επίσης και στο εργαστήριο συντήρησης βιβλίων στο πανεπιστήμιο Ρεθύμνου.

Γ) Υλοποιήθηκαν εκ/κες επισκέψεις στο πλαίσιο του μαθήματος της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ με την κα Παπαθέου και εμού στο Οινοποιείο Κουτσογιαννόπουλου κι στο Αεροδρόμιο ενώ δεν πρέπει να παραλείψω και να αναφερθώ στην επίσκεψη στο Λαογραφικό μουσείο και στο Οινοποιείο του Λυγνού (ως ανταμοιβή στους μαθητές του τμήματος Α2 της πρώτης τάξης για την πρώτη θέση που κατέκτησαν στο πλαίσιο της εβδομάδας ανακύκλωσης) από τις καθηγήτριες Κα Μήτσου και Κα Δόβα.

Δ) Ενεργοποιήσαμε την ιστοσελίδα του σχολείου μας με τη βοήθεια του πληροφορικού μας Κου Πούλη ώστε να ανεβαίνουν σε αυτή οι δράσεις του σχολείου ενώ ανοίξαμε και σελίδα-προφίλ του σχολείου στο f.b.

Ε) Με πολύ κόπο-πολλή δουλειά  των μαθητών μας αλλά και συναδέλφων που γνωρίζουμε στο πλαίσιο υλοποίησης πολιτιστικού προγράμματος, ανέβηκε η θεατρική παράσταση Ηλίθιοι του Νίλ Σάιμον που σχεδόν όλοι μας παρακολουθήσαμε εισπράττοντας συγχαρητήρια από γονείς και φορείς για την επιτυχία της.

Στ) Υλοποιήσαμε δράσεις στο πλαίσιο της εβδομάδας ενάντια στη σχολική βία με την επιμέλεια της κα Παπαπαύλου κατασκευάζοντας ανάλογο έργο που κοσμεί πλέον το χώρο διπλά από την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.  Δεν πρέπει επίσης να παραλείψουμε  τη συμμετοχή μας στο Σ.Α.Φ. με κατασκευές από τις καθηγήτριες κα Παπαπαύλου και κα Παπαθέου αλλά και την παρουσίαση μέρους της θεατρικής παράστασης του Νίλ Σάιμον.

Ζ) Οργανώσαμε συνάντηση των μαθητών της ΣΤ τάξης όλων των Δημοτικών σχολείων από τα οποία θα δεχθούμε μαθητές για την Α Γυμνασίου ώστε να γνωριστούν μεταξύ τους και να εξοικειωθούν- εγκλιματιστούν με τους χώρους του σχολείου. Παράλληλα στον ίδιο χρόνο παρακολούθησαν  την Κωμωδία (Ηλίθιοι του Νίλ Σάιμον) ώστε να χαλαρώσουν, να χαρούν αλλά και σε μια προσπάθεια τη νέα σχολική χρονιά να είναι αυτοί που θα στελεχώσουν την θεατρική ομάδα του σχολείου.

Ζ) Στηρίξαμε την δημιουργία του Νέου σχολείου ΕΕΕΕΚ παραχωρώντας χώρους από την υπάρχουσα κτηριακή εγκατάσταση.

Ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας παίρνει σάρκα και οστά δείχνοντας και σε αυτό το θέμα την ευαισθησία μας ως διοίκηση ενώ για πολλά χρόνια εθεωρούντο ανεπιθύμητοι από άλλες σχολικές  μονάδες.

Δημοκρατική λειτουργία του σχολείου - Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία-Ζητήματα πειθαρχίας.

Α) Αναδείξαμε τη σημαντικότητα του θεσμού των μαθητικών εκλογών για την εκλογή του 15μελούς συμβουλίου καλώντας τους μαθητές σε Γενική συνέλευση και συζήτηση ώστε να εκλεγούν οι καλύτεροι από αυτούς.

Β) Αναδείξαμε με συνεχή συζήτηση όλη την χρονιά την σημασία-προστασία του Δημόσιου χώρου και όσες φορές χρειάστηκε επιβάλαμε ποινές ακόμη και χρηματικές για αποκατάσταση της όποιας ζημιάς γινότανε.

Γ) Προσπαθήσαμε αλλά δεν τα καταφέραμε καλά να περάσουμε το θεσμό της διαμεσολάβησης ώστε να αντιμετωπίζονται προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών μέσα και έξω από την τάξη.

Δ) Ανοίξαμε το σχολείο στην κοινωνία, συγκεκριμένα:

Δ1) Διαθέσαμε το σχολείο (κάθε Δευτέρα) για εκμάθηση ποντιακών και παραδοσιακών χωρών υπό την επίβλεψη του συναδέλφου Κου Κων/νιδη.

Δ2) Δώσαμε τη δυνατότητα αλλά και υποστηρίξαμε το σύλλογο γονέων να ανεβάσει  δύο θεατρικές παραστάσεις και να διοργανώσει την εκδήλωση προς τιμήν του αποβιώσαντος Δ/ντη Αρμάου. Διαθέσαμε στους γονείς  χώρους του σχολείου που ήταν ανεκμετάλλευτοι για να εξυπηρετούνται οι δράσεις του συλλόγου.

Δ3) Δώσαμε την δυνατότητα να συνεχιστεί η δουλειά της θεατρικής ομάδας<< Σαν Όνειρο>> που δημιούργησε η συνάδελφος Κα Κολοβού και με την επιμέλεια της κας Παπαθέου ανέβηκε η παράσταση (Σαίξπηρ σε μια ώρα) με εξαιρετική ομολογουμένως επιτυχία.

Δ4) Παραχωρήσαμε επανειλημμένα στην τοπική ΕΛΜΕ το χώρο του σχολείου για να γίνουν συνελεύσεις και συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.

Δ5) Διαθέσαμε την Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Δημοτικό σχολείο Μεσαριάς στο πλαίσιο της συνεργασίας των σχολικών μονάδων για να κάνει τις εκδηλώσεις του.

Δ6) Ήμασταν ανοικτοί στο να γίνουν διάφορες δράσεις στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων σε φορείς όπως το Λιμενικό με θέμα την προστασία από τη χρήση θαλάσσιων μέσων ή για την υλοποίηση του προγράμματος KIDS SAVES LIVES (ΚΑΡΠΑ) με θέμα την παροχή πρώτων βοηθειών σε περίπτωση ανακοπής καθώς και στο ΔΑΠΟΣ για δική του εκδήλωση.

Ε) Αντιμετωπίσαμε και με τη βοήθεια των γονέων, περιπτώσεις μικροτραυματισμών αλλά και συμπλοκών ανάμεσα σε μαθητές  χωρίς να δώσουμε έκταση στα γεγονότα και όπου χρειάστηκε επιβάλαμε ποινές.

Στ) Επιβάλαμε ποινές σε μαθητές για παραβατικές συμπεριφορές όπως κάπνισμα, εξύβριση των θείων κ.λ.π. σε σημείο να γίνουμε περίπου γραφικοί αφού ο αριθμός των αποβολών έφτασε τον αριθμό 57 ημερών και προσωπικά απειλήθηκα με συνθήματα και άλλα για την στάση μου αυτή.

Περιβάλλον-Δημιουργία οικολογικής συνείδησης στους μαθητές.

Α) καθιερώσαμε κάθε εβδομάδα (ημέρα Παρασκευή) με τη βοήθεια του συναδέλφου κ. Στεφανίδη τον καθαρισμό του προαύλιου χώρου του σχολείου και το πότισμα των Δενδρυλίων.

Β) Οργανώσαμε Δενδροφύτευση με ομάδα μαθητών και επίβλεψη του κ. Στεφανίδη και τη συνδρομή του Γεωπόνου καθηγητή κου Πέτρου Οικονόμου ο οποίος εξήγησε στους μαθητές την τεχνική της δενδροφύτευσης ενώ για 3 συνεχόμενες ημέρες κάναμε αποψίλωση από ξερά χόρτα στο χώρο του parking.

Για όλο αυτό βέβαια προμηθευτήκαμε από την υπηρεσία πρασίνου του Δήμου εργαλεία (τσάπες, τσουγκράνες κ.λ.π.)

Τεχνικά έργα

Α)Κατασκευάσαμε 4  πέτρινα παγκάκια ώστε οι μαθητές να εξυπηρετούνται κατά την διάρκεια του διαλείμματος μετά από απαίτηση-προτροπή των μαθητών σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου

Β) Κατασκευάσαμε μηχανισμό ώστε η πόρτα προσέλευσης των γονέων να ανοίγει αυτόματα και έτσι τελείωσε το πέρα-δώθε για να ανοίγουμε και να κλείνουμε το λουκέτο με τη βοήθεια και πάλι των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου.

Γ) Εγκαταστήσαμε το σύστημα της μικροφωνικής στο χώρο της προσευχής ώστε να μπορούμε να κάνουμε τις ανακοινώσεις μας προς τους μαθητές μετά την προσευχή.

Δ) Παραδώσαμε σχέδια διαμόρφωσης της βιβλιοθήκης στα χέρια της Δημοτικής αρχής και αναμένουμε την κατασκευή-υλοποίηση στη Νέα σχολική χρονιά ενός τόσο σημαντικού έργου για την λειτουργία του σχολείου. Να σημειώσουμε επίσης ότι η βιβλιοθήκη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από το Δήμο και ως χώρος Πολιτισμού για την παρουσίαση βιβλίων,εκθέσεων ζωγραφικής-φωτογραφίας, ακόμη και ομιλιών.

Ε) Δρομολογήσαμε συζήτηση για την αλλαγή προσανατολισμού των Φ/Β  κάτι που μπορεί να αποφέρει στο Δήμο έσοδα έως και 10.000 ? ετησίως αλλά να βοηθήσει και περιβαλλοντικά την περιοχή. Ελπίζω τη νέα σχολική χρονιά να υλοποιηθεί και αυτό το έργο αφού το κόστος δεν ξεπερνά τις 5-6000 ?.

ΣΤ) Αντιμετωπίσαμε με την φιλότιμη προσπάθεια συναδέλφου τις όποιες ζημιές  σε πόμολα, μεντεσέδες, ντουλαπάκια, βρύσες και κυρίως στο λεβητοστάσιο και τον φωτισμό. Στην προσπάθεια μας αυτή αναζητήσαμε γονείς μαθητών με τεχνικές γνώσεις οι οποίοι προς τιμή τους μας βοήθησαν τις περισσότερες φορές αφιλοκερδώς.

Εξοικονομήσαμε χρήματα ως σχολική μονάδα για τη συντήρηση των εκτυπωτών για την οποία μας δόθηκε προσφορά ύψους 570?  αναζητώντας λύση από την ελεύθερη αγορά η οποία  μας κόστισε μόνο 290?. Παράλληλα βάλαμε σε λειτουργία τον εκτυπωτή που βρισκόταν παροπλισμένος μέσα στο γραφείο του Διευθυντή αναζητώντας ανταλλακτικά από το Internetτων οποίων το κόστος δεν ξεπέρασε τα 120? για ένα μηχάνημα που οι εκτυπωτικές του δυνατότητες ξεπερνάνε και τα 2 μηχανήματα που έχουμε.

Μελλοντικοί στόχοι

  1. Βιβλιοθήκη - Υλοποίηση
  2. Φωτοβολταικά - Αλλαγή Προσανατολισμού και Σύνδεση με δίκτυο
  3. Δενδροφύτευση - Με εκπ/κό πρόγραμμα σε συνεργασία με το δασαρχείο Νάξου
  4. Ίδρυση και λειτουργία Τμήματος ένταξης
  5. Θεσμός διαμεσολάβησης
  6. Μουσική στα διαλλείματα - Εγκατάσταση κατάλληλου εξοπλισμού

         

Ο Διευθυντής

Βασίλειος Μπασπανέλος